Renault Clio GT 120 EDC foto: H. Gattin/Autonet

Renault Clio GT 120 EDC

Korak do R.S.-a

Sportski izgled, razumna cijena i bogati paket opreme. To je Renault Clio GT, korak ispod dugogodišnjeg predvodnika klase Clia R.S.

Jedan od najuspješnijih malih automobila ikada, u svoje četiri generacije ponudio je i neke modele koji ne služe samo za klasični "prijevoz od točke A do točke B". Tu prvenstveno mislimo na one koje potpisuje Renaultov sportski odjel, koji nam s dolaskom svakog novog modela izaziva zazubice.

Jedan od njih je Clio GT, automobil sportskog izgleda, razumne cijene i bogatog paketa opreme koji predstavlja atraktivan "međukorak" svakome tko najsnažniju, sportsku izvedbu R.S. smatra previše ekstremnom ili, jednostavno, preskupom. Uostalom, s početnom cijenom od 136.900 kuna, koja je oko 20-ak tisuća kuna niža od one modela R.S., Renault nudi zanimljiv model koji, ipak, potpisuje legendarni Renault Sport.



Ovaj automobil ima dosta posebnosti, a pažnju privlače 1.2 litreni turbobenzinac snažan 120 KS, automatizirani EDC 6-stupanjski mjenjač s polugama uz upravljač te bogata oprema u kojoj se ističe multimedijski sustav R-Link. Atraktivni Clio GT sa svojim je 17 colnim alu-naplacima i pomalo "vrištećom" malteško plavom bojom mališan za kojim će se mnogi okrenuti, dok pozornost odvlače elementi izvedeni u boji brušenog aluminija.

Ništa manje privlačan ovaj automobil nije niti iznutra. Vrlo dobra sportska sjedala koja pružaju relativno nizak položaj sjedenja te dobru potporu tijelu možda su i "brža" od samog motora koji, sa 120 KS nudi solidne, no dakako ne i sportske performanse. Zamjetan je i pročišćen dizajn središnje konzole, lišen pretjeranog broja prekidača. Takvo uređenje omogućio je multimedijski sustav R-Link koji putem zaslona osjetljivog na dodir omogućava upravljanje audio sustavom, nekim postavkama automobila, navigacijom te mobilnim telefonom.



1.2 litreni turbobenzinac s izravnim ubrizgavanjem i promjenjivim radom ventila TCe (Turbo Controlled Efficiency), snažan 120 KS pri 4900 o/min (190 Nm između 2000 i 4000 o/min) te mehanički šest-stupanjski mjenjač s dvije spojke EDC koji potpisuje njemački Getrag dobitna je kombinacija za one koji ne žele ultimativni sportski doživljaj već neki napredniji način vožnje.

120 KS u maloj i relativno laganoj karoseriji omogućava solidne performanse, posebno pri ručnim izmjenama stupnjeva prijenosa, a potrošnja se kreće do 9 litara, ovisno o načinu vožnje.



Što se voznih osobina tiče, Clio se i u novoj generaciji može pohvaliti solidnim podvozjem koje će tek rijetkima biti previše kruto u gradskoj vožnji, no za mališana koji kombinira sportski dojam i gradsku upotrebljivost, kakav je model GT, ovakvo podvozje nudi dobro pogođen omjer udobnosti i sportskog osjećaja.

Sve u svemu, ocjena: vrlo dobar.

  • dinamičan dizajn
  • potentan turbobenzinac
  • EDC mjenjač
  • (pre)moderna unutrašnjost iziskuje privikavanje

Više informacija

  • Tip motora: Turbobenzin
  • Radni obujam: 1197
  • Broj cilindara: 4
  • Snaga motora (kW / KS): 120 KS pri 4900 o/min
  • Okretni moment (Nm / okr/min): 190 Nm od 2000 do 4000 o/min
  • Potrošnja (lit/100 km): 6,6/4,4/5,2 l/100 km
  • Emisija CO2 (gr / km): 120
  • Ubrzanje (0 do 100 km/h): 9,4 s
  • Najveća brzina (km/h): 199 km/h
  • Serijska oprema: ABS, ESP, prednji i bočni zračni jastuci, električni podizači prednjih i stražnjih stakala, ISOFIX, centralno daljinsko zaključavanje, zatamnjena stakla, putno računalo, automatski klima uređaj, audio sustav s komandama na upravljaču, svjetla za maglu sprijeda, vozačevo sjedalo i upravljač podesiv po visini, LED dnevna svjeta, 17 colni aluminijski naplaci...
  • Dodatna oprema: metalik boja, sustav pomoći pri parkiranju otraga s kamerom, stražnji spojler iz R.S. kolekcije
  • Testirani model: Renault Clio GT 120 EDC
  • Cijena testiranog: 146.470 kuna
  • Najpovoljniji model: Renault Clio 1.2 Authentique
  • Cijena najpovoljnijeg: 77.943 kune

Više fotografija +

Autosport.hr