Rad-Ing autocross 2007.


Na autocross natjecanju - Rad-Ing - Rupa 2007. u organizaciji AK Ozalj uz tehničku pomoć AMCD Svigo, bilo je dosta nesvakidašnjih zanimljivosti. Natjecanje za Prvenstvo Regije Zapad te Međunarodno regionalno pozivno natjecanje okupilo je 41 vozilo što školjkaša, što buggyja, i to iz 10 hrvatskih klubova (30 vozača) i 5 slovenskih (11 vozača).



Vozači su nakon finalnih vožnji, koje su vožene posebno - za razliku od treninga i kvalifikacijski vožnji koje su vožene zajedno, odigrali nogometnu utakmicu. Ideje za ovakve zanimacije  uvijek potiču od dvojce autocrossera: Staneta Sušnik i Damira Magić koji ne odustaju od namjere da na svakoj trci osmisle dodatne opuštajuće svaštice.

Ovog puta su obojica bili u svojstvu žirija umjesto na stazi, ali ih to nije omelo da se na kraju natjecanja upriliči nogomet. Rezultat je za slovenske Zmajčeke bio poražavajući: Vatreni (HR) : Zmajčeki (SLO) = 6:2, ali se slovenski autocrosseri ne daju i već za sljedeću priliku najavljuju revanš.



Ove sezone dosta vozača ne sudjeluje na trkama pa se čini pomalo prazno… na stazi… ali ste neke od vozača (bivših ali i onih još aktivnih koji iz nekog razloga nisu mogli doći svojim trkaćim vozilima) mogli vidjeti u ulogama sudaca na zavojima. Kako i sami imaju iskustva kao vozači, a i svi su već vozili na ovoj stazi, zastavicama su mahali perfektno :-).
Bez šale, sudili su zaista profesionalno i bez greške. Bitna razlika između većine dosadašnjih sudaca i njih je ta da poznaju bit i problematiku, reagiraju pravovremeno i u svakom trenutku mogu predvidjeti reakcije pojedinaca.  Stvarno su to lijepo odradili.



Još jedna od zanimljivosti koje baš i nisu "klasične" je ta da su u žiriju također bili (trenutno pasivni) vozači. I, što je najvažnije, dečki su pokušavali odraditi maksimalno fer sve situacije. Preuzimajući na sebe bijes ili ljutnju pojedinaca - inače svojih kolega vozača, prijatelja i suparnika, nisu dvojili trebaju li, i kako, urgirati.

Tako su se u dvije situacije izjasnili u skladu sa svojim funkcijama te kaznili javnom opomenom Viktora Trošelja zbog udarca kojim je onesposobljeno vozilo Dušana Benedika, kao i oduzimanjem prvog mjesta Hrvoju Mišti kojeg su zbog guranja spustili na 3. mjesto. Obično žiri čeka da vozači sami ulože prigovor/žalbu te tek potom urgiraju (ako se uopće uloži prigovor vozača), no ovaj žiri je postupio u skladu sa svojim ovlastima te je zbog evidentnih izgreda navedenih vozača sam odlučio kazniti ih.



Kao i u svakom sportu, i ovdje ima onih koji gledaju samo vlastiti probitak po svaku cijenu, isto kao što ima i onih koji će sportski pokušati doći do svog plasmana. Žiri je ovdje bio zaista korektan i nitko se ne bi smio ljutiti na postupak. Dapače, to bi se trebalo tako početi primjenjivati i u ostalim žiri-postavkama jer zašto da vozač ulaže prigovor ako je nesportsko ponašanje pojedinaca očigledno i bez dvojbi? Pohvale takvom žiriju koji je stao u zaštitu vozača.

Da ne bi ispalo da su to sve zanimljivosti, tj. neobičnosti koje nam je organizator priredio, evo i još jedne. Dosadašnja praksa prilikom izvlačenja onesposobljenih vozila na stazi je bila isključivo traktor. No prošlog vikenda smo imali prilike vidjeti na djelu i dva terenca marke Jeep Wrangler iz Off Road kluba Kamo oko vidi iz Buzeta koji su pomagali u šlepanju sa staze. Osim brže intervencije (poprijeko, bez obzira na konfiguraciju terena), izvlačenja su bila puno elegantnija i ugodnija oku.


 
Sama trka je vožena u jednom danu - treninzi, kvalifikacijske vožnje i finala. Osim užasne vrućine i sparine koja je dozvoljavala vozačima samo prvi krug-dva nakon močenja staze da voze bez prašine, sve je ostalo proteklo u redu.

U sklopu autocross natjecanja Regije Zapad, voze se još 2 utrke i to 28.07. u Roču u organizaciji ACK Roč te 02.09. u Ozlju, u organizaciji AK Ozalj.



I još su dvije utrke u planu za ovu sezonu i to za Prvenstvo Hrvatske od kojih je prva zadnji vikend u kolovozu (25. i 26.08.) u Tunjicama, Slovenija, i 22.-23.09. u Jastrebarskom, na motocross stazi Mladina, a organizator je ACK Jaska.

REZULTATI: PDF datoteka

Dodaj komentar

Sigurnosni kod
Osvježi

Autosport.hr