Izazov 2005.

Još jedno off road natjecanje u 2005. je za nama. Ovog vikenda održan je off road susret u Subotici Podravskoj udaljenoj samo nekoliko kilometara od Koprivnice, a uz terence i njihove posade, okupio se i veći broj gledatelja te nam se pridružio i jedan padobranac spustivši se sa prekrasno osunčanog neba zapanjujućom preciznošću na unaprijed određeni mali kvadratić slobodnog prostora kojeg smo mogli pronaći u krugu poligona.



U ponudi se mogao pratiti road book - soft i hard u subotu, te brzinci (I i II) i super extreme u nedjelju.

Posade su na road booku čekali i specijalni ispiti na kojima se mjerilo vrijeme, a nije potrebno posebno napominjati da je blata bilo i više nego dovoljno. Hard je bio podijeljen na dvije grupe - kategorija do 2000 ccm i preko 2000 ccm, dok je soft bio bez podjela na kategorije.



Kako su se ispiti odvijali na istoj lokaciji - i soft i hard vrlo blizu jedno drugom, terenci su se naslagali kako je koji stigao te su sve posade i nakon što su završile svoje ispite ugasile i parkirale svoja vozila kako bi bodrili i pomogli ostalima.
Zaista je fantastična kolegijalnost zbog nenapuštanja mjesta "zločina" :- ) radi odlaska na cilj na kojem ih je sve čekao još jedan puno blatniji i duži ispit. Bilo je potrebno nekoliko intervencija i da se off roaderi nisu zadržali kako bi pratili ostatak natjecatelja na njihovim ispitima, sve bi puno duže trajalo. Ovako su jedni bili na početku, a drugi na kraju linije ispita.



Najviše potrebe za brzom intervencijom grupe ljudi bilo je upravo na kraju ispita gdje smo imali čak 2 prevrtanja.

Prvo atraktivno prevrtanje posade iz ORT Vrbovec uslijedilo je pred samim izlazom sa ispita i to na način da je vozilo prilikom okomitog uspona odskočilo "nosom" prema krošnjama drveća da bi se dočekalo na zadnjim kotačima te lagano, kao na usporenom filmu, završio na krovu - reklo bi se salto, samo što je ovo bilo sa kontra strane.

Drugo prevrtanje na bok dogodilo se na samom cilju ovog ispita, ovog puta posade ORC Križevci. Do prevrtanja je došlo na samom cilju ispita, a izvedeno je tako da se vozilo držalo samo prednjim i zadnjim dijelom za usjek dok je kabina sa vozačem visila  cca 1,5 - 2m od tla.



Posade koje su završile svoj ispit brzo su priskočile u pomoć te dok su jedni pridržavali ovaj terenac, već su uigrano uskočili ostali sa terencem i vitlom te ga vratili na kotače.

Ukoliko si postavljate pitanje oko eventualne diskvalifikacije zbog pomaganja ostalih posada na road booku, to se može pojasniti vrlo jednostavno. Sve posade - natjecatelji koji još nisu završili trku, međusobno si mogu i smiju pomoći. Odluka da li će stati i pomoći ili ne, isključivo je na njima sve dok ne prijeđu startnu crtu.



U nedjelju su se vozila 2 brzinca i to u kategoriji do 2000 ccm te preko 2000 ccm.
Kako su u subotu dok su posade bile na road booku, organizatori - ORC Subotica Podravska priredili vožnju traktorima, tako su traktori "uneredili" stazu :- ).

No, kako je bilo i onih kojima se staza dopala, tako smo u subotu do kasno u noć mogli pratiti traktoristu na stazi predviđenoj za nedjeljne brzince. Zaista izazov što se tiče vožnje brzinaca.



Nikada se ne može sa sigurnošću reći da li je najgore prvoj posadi ili onoj koja ide zadnja.

Ukoliko vozite prvi, nemate priliku vidjeti kako je na stazi i u principu svi gledaju kako ste vi prošli pa je sa te strane najbolje onima koji su na kraju startne liste. Međutim, ako promatrate sa stajališta da ste zadnji, tada morate očekivati da će ta ista staza biti razrovana i tko zna u kakvom stanju dok vi dođete na red (opet ovisi od staze i vremenskih uvjeta). Nije pravilo. Ponekada vozila prije vas "sastružu" blato i "stešu" kolotrage, no često nije tako.



U drugom dijelu dana uslijedio je i super extreme. Iako je bilo svega - od gašenja vozila preko mehaničkih problema pa skroz do ostajanja bez pogona, sve posade su na ovaj ili onaj način stigle do cilja.

Kako zbog tehničkih razloga nemamo poredak i vremena svih posada koje su sudjelovale, u nastavku možete pogledati samo osnovni redoslijed bez vremena.



Road book - hard do 2000 ccm
1)    Zoran Švec - Siniša Sokolić (ORT Vrbovec, ORK Križevci)
2)    Igor Novosel - Nenad Prosenečki (ORK Križevci)
3)    Damir Krklec - Branko Brlečić (ORT Vrbovec)

Road book - hard preko 2000 ccm
1)    Jadranko Kovač - Slavek Povrlišek (ORK Križevci, ORT Vrbovec)
2)    Bruno Milički - Zoran Lenadt (ORC Marija Bistrica)
3)    -



Road book - soft
1)    Milan Piplica - Snježana Jurić (ORT Vrbovec)
2)    Mladen Harmicar - Damir Božić (ORC Kneginec)
3)    Veljko Sokolić - Mato Prevarić (ORT Vrbovec)



Brzinac - do 2000 ccm
1)    Veljko Sokolić - Mato Prevarić (ORT Vrbovec)
2)    Mario Kodrić - Davor Žaler (AK Bregana)
3)    Zoran Švec - Siniša Sokolić (ORT Vrbovec, ORK Križevci)
4)    Milan Piplica - Snježana Jurić (ORT Vrbovec)

Brzinac - preko 2000 ccm
1)    Jadranko Kovač - Slavek Povrlišek (ORK Križevci, ORT Vrbovec)
2)    Mladen Harmicar - Damir Božić (ORC Kneginec)
3)    Željko Piščetek - Snježana Jurić (Zagreb)

Super extreme
1)    Jadranko Kovač - Slavek Povrlišek (ORK Križevci, ORT Vrbovec)
2)    Igor Novosel - Nenad Prosenečki (ORK Križevci)
3)    Bruno Milički - Zoran Lenadt (ORC Marija Bistrica)
4)    Zoran Švec - Siniša Sokolić (ORT Vrbovec, ORK Križevci)

Obzirom da je organizator podijelio još nekoliko nagrada, izdvajamo:
-    Dražen Kadoić zaslužio je pehar zbog hrabrog skoka njega i njegovog buggyja u grabu punu vode koju organizator čak nije "otvorio" za super extreme;
-    Posada Zoran Švec - Siniša Sokolić (ORT Vrbovec, ORK Križevci) dobili su majice radi teško ponovljivog prevrtanja na road booku;
-    Slavek Povrlišek je zbog atraktivnog pada na super extremeu od strane jednog od sponzora ovog Izazova 2005. dobio poveću količinu kokica kako bi prikupio dovoljno snage da mu se to više ne dogodi :- )

 

Autosport.hr