Zrinšćina 2005.

Kako smo pisali u najavi, ove nedjelje - 27.11.2005. po prvi puta se vozilo na Zrinšćini, blizina Svetog Ivana Zeline. Zbog neumorne subotnje kiše koja je nastavila padati i veći dio nedjelje, neke posade su otkazale svoj dolazak, no to nije spriječilo organizatora da sa 10-ak najnabrušenijih off roadera starta u utrku.



Na natjecanju su se pojavili sami "hardaši" koji ne zaziru od extremnih prirodnih prepreka i koji se uvijek i svugdje pojavljuju, bez obzira na najave o vrlo ekstremnim i "preekstremnim" terenima.



Što god rekla Europa i pojedinci - nema ih nitko. Neki su sa više, neki sa manje iskustva, nije ni bitno.



Trasa na Zrinu je takva da vas prođe volja otići po gljive, a kamoli tuda navlačiti par tona lima i željeza.



Od strmih uspona i nizbrdica, preko močvarnog tla, mostova i ostalih šumskih putova, jedan po jedan dolazili su na kontrolne točke iz road booka.



Nakon masovnog starta gdje su ih sve postrojili u vrstu, trebalo je prvo "ući" u uski brdoviti put i izboriti se za što bolju poziciju.



Već na samom startu došlo je do prevrtanja dva terenca - posade u sastavu Bruno Milički/Zoran Lenart u Toyoti LC i posade Slavek Povrlišek/Jadranko Kovač u Puchu G.



Naime, do prevrtanja ove dvije zaista iskusne posade došlo je zbog zajedničkog ulaska prilikom masovnog starta u suženi put u podnožju brijega - ujedno i prva veća prepreka na road booku.



Oba vozača su držala "gas do daske" računajući da će onaj drugi popustiti. Vidjevši da popuštanja i propuštanja nema, Milički je pomislio da može preko hupsera mimoići Povrlišeka koji mu se nalazio sa desne strane.



Međutim, u istom trenutku kada je Milički "zajašio" hupser, Povrlišek je svojim Puchom "zajašio" Toyotin kotač što ga je diglo.



U sekundi su oba vozila istovremeno lijevim bočnim stranama bila u zraku. Povrlišeka je prvo bacilo na bok, a zatim na krov penjanje na Toyotin kotač, a Miličkog je hupser prevalio na desni bok.



Ostala vozila su prošla, a vratilo se samo jedno vozilo posade Zoran Švec i Mario Alkić u Suzuki Samuraju koje je svojim vitlom pomoglo da se Puch vrati na kotače. Toyoti je pomogao organizatorov Land Rover nakon čega su se vozači i suvozači dali na popravak te nastavili sa trkom.



Od 10-ak posada, svako drugo vozilo završilo je ili na boku, ili na krovu, a 3 posade su morale odustati zbog problema sa vitlima i sl..



Svi se slažu u jednom - road book je perfektno ucrtan i ne računajući proklizavanje guma, a samim time i nabiranja metraže na tripmasteru, točan u metar. Extremni uvjeti na booku koje je kiša još više otežala donijeli su samo još veću želju da se 28 kilometara road booka odvozi do kraja.

Nama koji smo se jedva "motali" po terenu olakšanje je pružio pogled na jeepove koji su onako vrući pod punim gasom ulijetali u močvarno tlo nakon čega ste imali dojam da je svako vozilo usijano.

Nismo se samo mi znojili od napornog veranja po Zrinšćini.



Toliko je pare izlazilo iz vozila da su neke posade morale izaći van jer u kabinama nije bilo izdrživo (a niti se išta vidjelo dok se ne "prolufta").


Startali su ovim redom:
1. Dražen Roginek/Mario Horvatić - Puch (ORC Kneginec)
2. William Ukušić/Gordan Krota - Jeep Wrangler (ORC Kamo oko vidi)
3. Igor Novosel/Tomislav Novosel - Suzuki (ORK Križevci)
4. Slavek Povrlišek/Jadranko Kovač - Puch (ORT Vrbovec - ORK Križevci)
5. Damir Krklec/Branko Brlečić - Suzuki (ORT Vrbovec)
6. Željko Turković/Ivica Repić - Suzuki (ORC Kneginec)
7. Bruno Milički/Zoran Lenart - Toyota LC (ORC Marija Bistrica)
8. Zoran Švec/Mario Alkić - Suzuki (ORK Križevci)
9. Zvonko Čiček/         - Toyota LC (ORC Marija Bistrica)
10. Velimir Sokolić/Milan Piplica - Lada Niva (ORT Vrbovec)

Na postolje su se ovog puta popeli ovim redom:
1. Bruno Milički/Zoran Lenart - Toyota LC (ORC Marija Bistrica) - prolazno vrijeme 4,21h;
2. Damir Krklec/Branko Brlečić - Suzuki (ORT Vrbovec) - prolazno vrijeme 5,29h;
3. Zoran Švec/Mario Alkić - Suzuki (ORK Križevci) - prolazno vrijeme 7,32h.
 

Autosport.hr