Offroad Cup Sv. Ivan Zelina


Iako su svi mislili kako ove godine neće biti off roada u Zelini, jer je zemljište na kojem se već godinama nalazi poligon Moto i Off road kluba Sveti Ivan Zelina kupio investitor koji planira kompletno preurediti teren uz dodatne izgradnje modernih objekata, investitor je dozvolio Zelinčanima održavanje 6. Off road Cupa prošlog tjedna za vikend, 23. i 24. lipnja 2007.



Tako su off roaderi i ove godine gostovali u Zelini kada već po tradiciji grad proslavlja Svetoivanjske dane. Ove godine nije bilo motorista koji su "svoj dio" - Moto susret Zelina 2007. održali prije off roadera.

Uglavnom, za vikend je bilo lijepo vrijeme, sunčano ali i sparno, no svi su se hladili navečer u centru Grada Zeline pod šatorom gdje je upriličena i večera te zabava.
Subotnji road book, koji su zelinčani i ove godine podijelili na hard i na soft kako bi zadovoljili obje skupine zaljubljenika u ovaj sport, startan je na dionicu od preko 30-ak kilometara. I hardaši i softaši su unutar road booka imali po 4 posebna ispita na kojima se mjerilo vrijeme, s time da su po 2 posebna ispita bila usred samog booka, dok su druga dva raspoređena prije i nakon odvoženog itinerera.



Klasični posebni ispiti obuhvaćali su brzinske vožnje (brzince) za vozila u soft disciplini u kojoj skupini su vozila koja nisu puno prerađivana, koja nemaju vitla, bolje off road gume itd., a posebni ispiti za vozila koja su prenamijenjena za teške trase, znači sa vitlima, off road gumama (najčešće Simex, Super Swamper ili sl. profila), dizanjem vozila te dodatnim obradama roll bara i sl. pred sobom su imala terene sa okomitim usponima i strmim kosinama, "rupama" punim vode i blata i sl. na kojima svako vozilo koje nije dodatno opremljeno nema što tražiti.



Naravno da osim vozila i njegovih dodatnih rekvizita veliku ulogu igra i posada. Dok su suvozači na brzincima softa najčešće pasivno sjedili u kabinama dok su vozači manevrirali po stazi, na extremima hard trase suvozači su se znojili od posla van vozila. Pretrči i potrči, uzmi gurtnu, razvuci sajlu vitla, zakači kuku na gurtnu i pronađi mjesto za zakačiti sve zajedno pa winchaj, koordiniraj svime, prati kako stoje kotači, daj upute vozaču da li smotati volan lijevo ili desno, koliko motati, nategni sajlu da ne dođe pod kotače… i onda sve to raspremi prije odlaska na drugu prepreku gdje sve opet treba ponoviti.



Na brzincima ste mogli gledati skokove u dalj, a na hard trasi skokove u vis :). Dešavalo se da vozila doslovno polete u zrak na okomitim usponima jer su vozači uzimali zalete te pod punim gasom pokušavali svladati brijeg na same kotače, bez pomoći vitla. U nedjelju su posade bile malo opreznije, a kako su prepreke bili slične subotnjim, vozači su lakše mogli procijeniti kojom snagom uz koji uspon te su ga u najvećem broju i svladavali bez pomoćnih sredstava.



Nakon odvožene dva brzinca i jednog extremea, posade su u koloni krenule u centar Zeline na ručak te proglašenje. Fešta se nastavila do večernjih sati, a sada slijedi kratki predah uz nekoliko druženja. Prva trka nakon ove ljetne pauze je u Vrbovcu krajem 8. mjeseca, a prije toga bi trebala biti i 2 druženja - jedno u srpnju u organizaciji Off road teama Kutina, i jedno u kolovozu prije vrbovečkog natjecanja - u organizaciji Off road kluba Uspon 4x4.



Autosport.hr